
Os termos principais encontrados nos resumos do PB foram simulation game, challenge, education, process, development, student, active learning, team, gaming session, player, entre outros elementares. Os periódicos mais citados no PB: Destacam-se “Computers & Education” e “The International Journal of Management” a origem dos autores com maior participação é do Reino Unido e da University of Turku. Utilizou-se sete marcadores bibliométricos para realizar a análise: periódicos e fator de impacto, as citações por artigo, palavras-chave, autores, instituição, país e rede bibliométrica. A base Science Direct foi usada, considerando o período de 2009 a 2019 e foram selecionados 31 artigos para compor o portfólio bibliográfico (PB). Foram selecionados artigos científicos, de acordo com o interesse dos pesquisadores. O objetivo deste estudo foi analisar a contribuição dos modelos ou formas de ensino-aprendizagem na área de engenharia de produção e áreas próximas. Entretanto, a contribuição deste processo e as formas ainda são incipientes.

O processo de ensino-aprendizagem com efetiva participação dos alunos vem sendo discutido nos últimos anos. The contribution of this paper is to highlight the possibility of combining AI with BSGs, and to provide suggestions on how AI can intervene in BSGs. According to the above conclusions, AI can improve entrepreneurial attitude in BSGs in various ways, such as simulating competitors, providing targeted feedback for failures, and improving game experience. These four configurations consist of five antecedent conditions. The results show that BSGs can effectively improve entrepreneurial attitude, and there are four types of promotion configurations. Using a quasi-experimental design, this study uses fuzzy-set qualitative comparative analysis to analyze how participants’ entrepreneurial attitude changes in BSGs.
#BEST SIMULATION GAMES 2015 HOW TO#
But how to effectively combine BSGs with AI is still an open question. The combination of AI and BSGs is the possible development direction of BSGs.

Artificial intelligence (AI) can solve the above shortcomings. However, there are still some deficiencies in the BSGs, such as limited guidance, low uncertainty and limited simulation environment, which make it impossible to exert the maximum effect. Business simulation games (BSGs) have been widely used in entrepreneurship education with positive effects.
